• Пн. Кві 29th, 2024
2 червня 1976 року в київському небі трапилась пригода, що закінчилася вимушеною посадкою літака на болото в Осокорках.
Було це так.
Того дня літак Як-40 (бортовий номер СССР-87541 Литовського управління цивільної авіації «Аерофлоту») здійснював рейс Каунас-Київ-Сімферополь. Під час заходу на посадку на висоті 700м екіпаж отримав вказівку диспетчера прийняти висоту 400м. Командир літака Віктор Штилюс наказав недосвідченому (перший політ після училища) бортмеханіку Сінкявічусу встановити режим двигунів «малий газ» щоб збавити оберти, і приступив до зниження. Але бортмеханік перевів важелі у положення наземного малого газу, а не польотного, що призвело до раптової зупинки одразу всіх трьох двигунів. Запустити їх в польоті не вдалося.
Командир прийняв рішення про аварійну посадку на воду, і борт взяв курс на Дніпро. До цього в авіації СРСР вже були випадки, коли літаки успішно сідали на воду. Але до Дніпра літак не дотягнув і почав зниження на болотисту місцевість Осокорків. Тоді ще житлового масиву там не було. Літак пролетів під ЛЕП і без випущених шасі сів в районі вул. Колекторної. Свідки події згадували, що літак йшов донизу дуже тихо, адже двигуни були вимкнені. Люди, що спостерігали за цим з лугів, чекали на вибух, але побачили фонтан бризок. Це не було приводнення, бо болотиста місцевість чергувалась із твердим грунтом, внаслідок чого літак отримав пошкодження. На щастя, лише літак, ніхто з пасажирів і членів екіпажу не постраждав. Хвилин за 15 до літака вже бігли по коліно у воді міліціонери, потім прибули рятувальники, які вивезли пасажирів на надувних човнах.
З Вільнюсу прилетів резервний борт, який забрав пасажирів до Сімферополя. Екіпаж залишився в Києві для з’ясування обставин. Допити тривали 2 дні. Преса в Литві і Україні про те, що трапилось, не писала.
Хоча дії командира врятували життя пасажирам, екіпаж покарали. Бортмеханіку, з чиєї вини все трапилось, київський суд дав 4 роки умовно і штраф у 10 тисяч радянських рублів. Другий пілот отримав сувору догану, але з часом дослужився до командира. Віктора Штилюса перевели на 3 місяці в другі пілоти, після цього він не довго літав і врешті залишив професію.
Як-40 простояв на київському болоті кілька днів, на нього ходили дивитись, але міліція близько до літака людей не пускала. Його й так було добре видно в мутних водах на зарослому лузі.
Після того, що трапилось, в конструкцію літаків внесли зміни, щоб не допустити повного вимкнення двигунів під час польоту. Бо комісія в своїх матеріалах записала, що бортмеханік перевів важелів двигунів взагалі у режим «стоп»…
Літак витягли з болота, відправили в ремонт, а потім в подальшу експлуатацію. До 1988р. він належав Каунаській об’єднаній авіаційній ескадрильї, з 1992 по 2007 роки був у Воронежі, з 2017р. входив до складу української компанії «Мотор-Січ», де тривалий час був перевізником приватних VIP замовлень.
Автор: Maksym Oleynikov
0 0 голосів
Рейтинг статті
Facebook Profile photo

Від Олег Коваль

Модератор. Всі тексти на сайті в авторської редакції.

Залишити відповідь

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
0
    0
    Ваш кошик
    Ваш кошик порожнійПовернутися в магазин