Перші яхтсмени та автомобілісти у Києві на рубежі ХІХ-ХХ століть. Фотоальбом.

30 червня 1897 року газета «Киевлянин» друкує ось таку новину: «Третьего дня большую сенсацию произвело на Подоле появление изящного экипажа, бойко катившего по улицам без лошадей. Экипа­ж приводился в движение скрытым в нем керосиновым двигателем. В этом оригинальном экипаже катались три пассажира. Это первый в Ки­еве самодвижущийся экипаж». Сталося це, за новим стилем, 10 липня 1897 року. Так розпочалась епоха автомобілів в Україні.

Це повідомлення цитується відомим києвознавцем Дмитром Васильовичем Малаковим у побачившему світ цього року фотоальбомі

Это слайд-шоу требует JavaScript.

«ВЕСЛА І КОЛЕСА КИЯН ПОДБОРСЬКИХ»,

 який підготувало до друку Видавництво «Київ – Париж – Дакар».

Фотоальбом оснований на світлинах сімейного альбому родини Малакових і містить 2 розділа: фото історію про перший київський яхт-клуб (1898-1905 роки)

Обидва розділа викликають величезний інтерес. В них йдеться про про яскраву і блискавично згаслу епоху Київського автоклубу  та Київського яхт-клубу наприкінці ХІХ початку ХХ століття. Це був дивний світ розкішних, рідкісних авто «Де Діон Бутонів», «Брезе», «Берліе» і «Олдсмобілів» та граціозних річкових пароплавів, кремезних барж, легких «дубів» і човнів у Києві.

На унікальних світлинах фотоальбому зафіксований той неповторний дух пригод і подорожей, коли автомобіль був молодим, керування їм вимагало чималих навичок та досвіду, а яхти були найпопулярнішим видом спорту для киян.

Дмитро Малаков знайомить читачів із історією яхт – і авто справ на тлі унікальної історії київської родини старовинної української шляхти – гербу «Сас», останніми представниками якого були брати Іван та Павло Подборські, учасники київського яхт-клубу і клубу київських автомобілістів та відомими фотографами, завдяки яким і зберіглись ці фото.

Брати Подборські замолоду захопилися атлетикою й водними видами спорту: веслуванням та вітрильництвом. Згодом Павло Подборський став правником, а Іван Подборський – одним з перших київських автомобілістів, а пізніше – завідувачем гаражем міської міліції доби Української революції. У сімейному архіві родині Малакових збереглися унікальні родинні документи кінця ХVІІІ – початку ХХ сторіччя: понад 130 оригінальних світлин, що розповідають про представників родини братів Подборських та висвітлюються події часів існування Київського яхт-клубу та започаткування автомобільної і фото-справи в Києві.

Історія вітрильництва і автомобілізму в Україні є рідкісним предметом наукових розвідок і популяризаторських описів. Загальні шаблони написання історії України часів її перебування у складі імперій – Російської та СРСР – не дозволяли дослідникам звертатися до таких «дрібних» тем, які не вписувалися у запитувані державними видавництвами плани.

Завдяки подвижницькій праці таких дослідників, як Дмитро Малаков – автор більш, ніж 40 видань, сучасні українці мають можливість доторкнутися до живого пульсу тогочасного суспільства.

Фотоальбом «ВЕСЛА І КОЛЕСА КИЯН ПОДБОРСЬКИХ» – науково-популярне, документальне видання, адресоване широкому читацькому загалу, зокрема, історикам, києвознавцям, аматорам водного спорту, історії автомобілізму та дослідникам історії фотографії.

Це останнє прижиттєве видання Дмитра Васильовича Малакова.

Видавництво «Київ – Париж — Дакар» має за честь запропонувати усім прихильникам таланту Дмитра Малакова та дослідникам київської давнини придбати фотоальбом за спеціальною видавничою ціною — 300 гривень без вартості видатків на доставку.

Подробиці про видання за посиланням:

https://kpd.co.ua/dmytro-malakov-vesla-i-kolesa-kyian-podborskyh/

 

Facebook: https://www.facebook.com/kpd.co.ua/

 

Для оформлення замовлення телефонуйте за наступними номерами:

+380503584570, +380687074958.

0 0 голос
Рейтинг статьи

Добавить комментарий

0 комментариев
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии
0
Оставьте комментарий! Напишите, что думаете по поводу статьи.x
()
x