• Ср. Тра 22nd, 2024

Це слайдшоу вимагає JavaScript.

Коли я 25 років тому вперше потрапив до Лондона на міжнародну конференцію, одним з моїх найбільших вражень був ” броунівський рух” центральним вулицями міста велокур’єрів.
Це була суміш елегантності, авантюрності та транспортної ефективності.
Більшість з хлопців “гнали” по Oxford Street на сінгл-спідах, або стареньких шосейниках
Вже тоді , багато хто з них були в шоломах, на обличчях -респіратори ( аби вберегти легені від вихлопних газів) . Звісно , з передніми ліхтариками та світовідбиваючими стрічками на месенджерських торбах.
В той момент я стояв на краєчку хідника і зачаровано дивився на цей незвичний для нас елемент вуличного транспортного руху.
Подумалось: ” Невже цей ефективний кур’єрський сервіс прийде до нас, невже ця елегантна частина велоспільноти зможе знайти собі місце на вулицях Києва?”
Невдовзі ” вело-кур’єрство” стало модним трендом в мегаполісах Європи, Америки, Австралії. Працювати ” месеннжером” стало настільки престижно серед студентів , що вони почали організовувати популярні змагання-квести. Про сміливців на двох колесах зняли чудові фільми, екстремальні відео-сюжети і т.п.
25 років пролетіли, швидко, як шкільні канікули : ) …
Сьогодні ми маємо сотні вело-курєрів на вулицях рідного міста. Компанії Glovo, Uber Eats, Domino’s Pizza мають велику кількість кур’єрів на велосипедах та скутерах.
Для мене , це-свідчення початку наближення до транспортної цивілізованості .
От , на жаль , є тільки декілька суттєвих відмінностей між кур’єрами на Заході та в нас :
1. Велокур’єри в Києві не мають ані шоломів , ані яскравого одягу з світовідбиваючими стрічками, ані ліхтарів на велосипедах. (Окрім, хіба що Domino’s Pizza, яка одягає кур’єрів в уніформу). Сподіваюся, що коли повноцінно запрацює кур’єрська служба Veliki.ua, питання безпеки не будуть проігноровані.
2. Жоден з опитаних мною кур’єрів не має ані належного контракту , ані страховки ( з Domino’s Pizza на цю тему не розмовляв(
3. Кур’єрські ровери я би назавав ” втомленими залізними клячами” . Їхній технічний стан -дійсно сумний.
4. Частина з кур’єрів рухається з явним порушенням ПДР.
Очевидно, що кількість кур’єрів буде невпинно зростати найближчим часом.
Цей тренд в сервісі доставки є симпатичним, але й потенційно аварійним водночас.
Статистика , наприклад , скандинавських країн свідчить, що зростання кількості велосипедистів на вулицях призводить( на першому етапі) до зростання ДТП за їхньою участі. І це при їхній колосальній велоінфраструктури.
Маю пропозицію : давайте ми всі, (організовані , та не дуже )вело-спільноти створимо флеш-моб , або публічні звернення до власників кур’єрського бізнесу , аби вони забезпечили працівників необхідними аксесуарами для підвищення безпеки, провели необхідні семінари з безпеки руху, застрахували кур’єрів.
Сезон тільки починається, ще не пізно зробити необхідні кроки, аби попередити сумні випадки.

0 0 голосів
Рейтинг статті

Залишити відповідь

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
0
    0
    Ваш кошик
    Ваш кошик порожнійПовернутися в магазин